




![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() |
![]() |
Home Wielen Racefiets (28") naaf Racefiets-naven ![]()
DT Zwitserse precisie Met DT 240s spaak ik al vanaf 2004 wielen. Dit zijn mijn favoriete naven: licht en erg duurzaam. Nog nooit heb ik er een echt probleem mee gehad: geen scheurende flenzen bijvoorbeeld wat weer erg ligt aan de spaakspanning die je gebruikt. Op de Bike Motion 2013 kreeg ik van 4 klanten te horen dat ze er tussen de 30.000 en 40.000 km meer rondreden zonder dat de lagers vervangen hoefde te worden (wel allen racefietsers en DT240s naven). Van de DT 180 naaf vraag ik mij af waarom mensen die naaf willen: loopt deze wel echt lichter? Is wel iets lichter, is zeker niet duurzamer maar kost echt veel meer. Met de DT 240s naven koop je altijd kwaliteit en de goedkopere DT 350 naaf is net iets zwaarder dan de 240s naaf maar verder nagenoeg gelijk maar de jarenlange ervaring ontbreekt nog.
Carbon-Ti De naven zijn bij hetzelfde gewicht een stuk goedkoper dan Tune. Tune
Chris King, Hope en ZTR
Shimano
Vermogensnaaf, baan, fixies, single-speed of couriersnaven
|
![]() |