De remmen van Extralite zijn naast licht ook goed ontworpen: stijf, licht en door 2 industrie groefkogellagers per arm geen speling op de rem. Origineel wegen deze remmen compleet 93.7 gram. Omdat op de voor- en achterrem andere krachten moeten werken zijn de uiteindelijke gewichten ook niet gelijk.
De remmen zijn voorzien van erg lichte aluminium remschoenhouders, hier was niks te winnen. De remblokken zijn van Koolstop.
De bevestigingsbout (stift) van de remblokhouder is van titanium. Deze is aan de achterkant vervangen door aluminium wat weer 2 x 1 gram scheelde.
De kabelbevestigingsbout is origineel van titanium en nu van aluminium.
De bouten waar de achterrem mee zijn bevestigd hebben een compleet andere functie dan de voorrem bevestigingsbouten. (de voorbouten worden op hoge trekkracht belast en de achterbouten doen niks anders dan de rem op het frame houden) WAAROM MAKEN ALLE FABRIKANTEN DEZE DAN GELIJK??? Ik heb daarom de achterbouten geminimaliseerd wat toch weer een halve gram per bout scheelde en het ziet er net wat mooier uit.
De veerspanning is met een kleine M3 instelschroef in te stellen. Deze is origineel van staal, en nu van aluminium.
De remstuds, die op het frame zitten, waren gemaakt voor de Tune remmen maar zijn nu aangepast voor de Extralite remmen.